KAYISI REÇELİ - Lezzetli Sunumlar

Column Left

Sponsorlu Bağlantılar

Takip Et

30 Haziran 2022 Perşembe

KAYISI REÇELİ

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar




 Tam zamanı iken kayısı reçeli yapmayan kalmasın...tane tane kalması için iki farklı teknik kullanıyorum. Birisi karbonat suyunda bekleterek diğeri kireç suyunda (kireç kaynağında) ikisininde tarifini ekliyorum.

Sizlere faydalı olabilmek için çok emek veriyorum helal hoş olsun bundanda çok mutlu oluyorum. Ancak sayfamın devamlılığı için sizlerin desteklerini beğeni ve yorum olarak bekliyorum 🙋‍♀️🤗💜

🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑

KAYISI REÇELİ

(Karbonatlı suda )


3 kg kayısı (yumuşak olmayacak )

2,5 kg toz şeker

1.5 litre su

1 cay kaşığı limon tuzu





2 yemek kaşığı karbonat

4 litre su


Oncelikle Kayısıları ortadan ikiye bölelim cekirdeklerini cikaralim.4 litre suya karbonatı ekleyelim karistiralim. Kayısıların üzerine dökelim.12 saat bu suda bekletelim.Bu arada çekirdekleri kıralım içlerini bir taşım kaynatalım kabuklarını soyalım. Kayısıları karbonatli sudan alalim 3-4 kez bol suda yıkayalım süzülmesi için süzgeçte bekletelim. Şekeri ve suyu ocağa alalım. Serbet kaynayıp çok koyu bir kıva alınca kayısıları ve soyduğumuz çekirdek içlerini şerbete ekleyelim. Kayısılar suyunu saldığı için şerbetimiz yeniden seyrelecektir. Tekrar kıvam almasını bekleyelim. Bu arada üzerinde oluşan 





köpükleri kevgir yardımıyla alalım.(yada köpüklenmemeli için 1 çay kaşığı tereyağı ekleyelim) Racelimizin olgunlaşması yaklaşık yarim ila bir saat sürecektir. Olduğununu anlamak için bir tabaga bir iki kaşık şerbetimizden koyalım 2-3 dk dolapta bekletelim istenilen kıvama gelmişse limon tuzunu ekleyip iki dk daha kaynatip ocaktan alalım. Kavanozlara bölelim. Ben reçellerimi steril ettiğim kavanozlara sıcak sıcak koyup kapatıp ters çevirdim bu şekilde bakımlaymış olacaktir.








Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
comments