BUZLUK İÇİN BİBER DOLMASI - Lezzetli Sunumlar

Column Left

Sponsorlu Bağlantılar

Takip Et

6 Temmuz 2022 Çarşamba

BUZLUK İÇİN BİBER DOLMASI

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar




BUZLUK İÇİN BİBER DOLMASI neslinin_mutfagi_
Malzemeler
Dolmalık Biber
İç Harç İçin ;
5 su b.pirinç
5 adet soğan
1 yemek k. domates salçası
1 yemek k. biber salçası
1 su b. sıvıyağ veya z.yağı (200-250 ml)
1 dmt kıyılmış maydanoz
Baharatlar ;
1 tatlı k.tuz
1 çay k.pulbiber (isteğe bağlı)
1 çay k.nane
1 çay k.karabiber
1 çay k.kimyon










Bu ölçü rahat 5 kg biber dolması doldurmaktadır
Hazırlanışı
Öncelikle nişastası gitsin diye pirinç ılık suya konulur ve yarım sonra soğuk su ile yıkanıp süzülür.Biberler yıkanır içleri temizlenir ve tekrar yıkanıp süzülmeye bırakılır.
Tencereye yemeklik doğranmış soğanlar ve yağ konup kavrulur. Salçalar konup çevrilir. Süzülmüş pirinç eklenip 1- en fazla 1.5 brdk su konup karıştırılır. Kapağı kapatıp suyunu çektirilir. Az kabartmış olacağız. Suyunu çekince kıyılmış bolca maydanoz ve baharatlar eklenip ılınmaya bırakılır. Karıştırılıp dolmalar doldurulup hazır edilir :) Domates dilimleriyle kapatılıp buzdolabı poşetlerine konup havası pipetle çekilip buzluğa kaldırılır veya ambalajcılardan aldığımız kilitli kaplara dizilir. Poşetlere koyduğunuzda da yine hepsini en büyük kilitli kaplara dizebilirsiniz paket paket













Bir sene merak edip dolma biberleri boş şekilde koyup dondurmuştuk. İçini hazırlayıp çıkarıp doldurup pişirince tadını hiç sevemedim.. Çünkü sebze dışarda 5 dk beklese salınmaya başlıyor kayış su gibi oluyorlar ve öyle olunca çiğ sebzelerde aşırı buzluk kokusu tadı geldiği için bende böyle yapmaya devam ettim. Yıllardır hep böyle yapıyorum sonra doğru buzluğa Çıkarır çıkarmaz tencereye dizip yarıya kadar en fazla su koyup biraz tuz, yağ gezdirip pişirmeye bırakıyorum yaz tadında nefis
Sarmada da aynı
Sarmaları sarıp tepsiye dizip tepsiyle buzluğa koyuyorum. 2 saatte donmaya başlayınca çıkarıp poşetliyorum böylelikle birbirine yapışma olmuyor tek tane çıkarıp tencereye dizip az su koyup pişiriyorum








Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
comments