Karışık yada salata turşu - Lezzetli Sunumlar

Column Left

Sponsorlu Bağlantılar

Takip Et

6 Temmuz 2022 Çarşamba

Karışık yada salata turşu

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar






 Karışık yada salata turşu

Malzemeler:
-Salatalık, yeşil biber, yeşil fasulye, karnabahar, domates( ben kırmızı kullandım sizler yeşil yapabilirsiniz),havuç, kırmızı biber,beyaz lahana ve salata olarak doğaradığımın içine mor lahana, sarımsak ,acı biber ve maydanoz
-Tüm malzemeleri siz istediğiniz miktarda yapabilirsiniz.
-Ben çok fazla yaptım ama sizler için 1 litre ölçüsü vericem sizler ona göre hesaplayıp yaparsınız.
1 litre turşu için:
-1 çay bardağı sirke
-1,5 yemek kaşığı iri tuz
-1 çay kaşığı limon tuzu
-1 çay kaşığı şeker
-7-8 tane kadar nohut

5 litre için ölçü:
-5 çay bardağı sirke
-7 yemek kaşığı iri tuz
-5 çay kaşığı şeker
-5 çay kaşığı limon tuzu
-15-20 tane nohut






Yapılışı:
-Salata şeklinde olanın tüm malzemelerin hepsini geniş bi tepsi içine küçük salata şeklinde doğrayın maydanoz ve sarımsak dahil hepsi doğrayıp ister büyük ister küçük kavanozlara yeteri kadar doldurun , öncesinde biraz nohut atın.
-Diğer iri olan turşu’yu da yine nohut sırayla sebzeler sarımsağı derken hepsini doldurun, ( iri şekilde koyduğumu in içine mor lahana koymadım)
-Üzerlerine sirkelerini dökün yukarda verdiğim miktar kadar.
-Tuz için ben genelde ayrı bi yerde iri tuz, şeker ve limon tuzu üzerine biraz kaynar su döküp onu iyice karıştırıp biraz erittiysen sonra üzerine dökerim ( direk üzerine atınca heryerine karışması daha zor oluyor)
-Turşuların malzemeler koyduktan sonra üzerini tamamen şişe su ile dolduruyoruz, yada kaynatıp soğuttuğunuz su da olabilir, üzerine maydanoz koyup kapağı kapatmadan önce küçük bi poşet koyup öyle kapatın ve turşuları kaldırıp bir hafta 10 gün sonra’ya turşular olmuş demektir ara ara kontrol edin. 

100de100marifet'e tesekkurler.










Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar
Hiç yorum yok:
comments